Wednesday, March 07, 2007

mana langkah yang perlu aku mengesot

Aku mula mengenal !

Lama aku berfikir, mencari nilai sebuah penulisan, apakah aku masih dengan kata-kata yang sama berpegang kepada akal... bila tersentak baru aku mula akan menulis.... berfikir mencari kepastian dan mencari jalan keluar... apa akan jadi kepada sebuah penulisan, akankah aku sentiasa berpegang kepada denai yang lama atau aku perlu meneroboh sebuah liku jalan yang baru...

Hari ni baru aku sedar setelah sekian lama mencari jawapan kepada pencarian aku, tidak perlu aku terlalu mengatur susun makna letak bahasa indah, tak perlu mendalami setiap bayang yang tersurat... yang perlu aku lakukan hanya sekadar jujur kepada apa yang aku terbayangkan dan apa yang aku terfikirkan...

Tak salah kalau kalau tangan ini gatal untuk mencoretkan makna dan bunyi bahasa dengan apa pun pemikirannya.. yang penting akal berlangkah seiring dan mata sentiasa memerhati kepada kilauan cahaya yang akan memancar dari setiap baris di hadapannya....

Berikan aku masa
percayalah satu ketika nanti, bila hati ingin tergerak melayari satu catatan kisah apa yang aku cuba paparkan ini pasti semua akan teruja, bukan dengan kata-kata tapi sekadar mengucapkan syukur tanda terima..

Kepada semua, selamat melayar bahasa kata ku...
buat semua sahabat bloggers aku sendiri juga nantikan sebuah kemunculan dan kelahiran sesuatu yang keras, ikhlas dan pedas mungkin...

2 comments:

Ajami Hashim said...

wahh! i jugak sgt teruja & terkesima!.. bahasa mu itu sgt berbisik merdu buluh perindu & menjalar merekah-rekah ke dlm hati sanubari pd siapa yg menatap, meneka & menyirat dr yg tersurat! bagus! bagus!

Budiey said...

Salam Ira Fazir,
Terima kasih sebab sudi link blog Sensasi Selebriti.

happy blogging ya!